Lipsa creşterilor salariale în sectorul privat din cauza prelungirii crizei lasă consumul fără combustibil.
Centrul istoric, kilometrul zero al distracţiei din Capitală, care în fiecare din ultimii ani marcaţi de criză a crescut „ca Făt Frumos“ - într-un an cât alţii în şapte -, „a intrat într-o mică depresie“ în primul semestru, acesta fiind un semnal clar că în spatele creşterii economice peste aşteptări (peste 2% în acest an), al avansului exportului şi al producţiei industriale se ascunde o altă realitate, cea a românilor de rând care sunt încă în criză şi nu au bani să iasă să consume.
„Clienţii vin în continuare, însă mulţi dintre ei trag de o apă toată seara“, spune Nicu Marin, administratorul Arcade Café, unul dintre cele mai cunoscute şi mai vechi baruri din centrul vechi, o zonă care cuprinde circa 100 de localuri cu afaceri anuale de 150-200 de milioane de euro.
La rândul său, Dragoş Petrescu, unul dintre cei mai importanţi antreprenori din piaţa locală a restaurantelor şi unul dintre primii care au simţit potenţialul centrului istoric, afirmă că „astăzi putem spune că centrul vechi a intrat într-o mică depresie. După o perioadă îndelungată de creşteri puternice şi investiţii, zona ajunge la maturitate şi jucătorii încep să se cearnă“. Astăzi el şi-a concentrat în zonă şi în apropiere mai multe localuri, precum City Grill, Hanu Berarilor, Trattoria Buongiorno şi Caru’ cu Bere, cel mai cunoscut restaurant din România, pe care îl are în administrare. În opinia sa, zona va rămâne una bună pentru business în principal pentru brandurile puternice, care au reuşit să îşi fidelizeze consumatorii.
Situaţia din centrul istoric demonstrează că datele statistice privind creşterea economiei nu se văd în piaţă, unde consumul a scăzut în luna mai cu 3,3% faţă de aceeaşi lună de an