Constructorii de la santierul naval Incat din Australia au anuntat ca au finalizat si testat cea mai rapida nava din lume, actionata de doua turbine cu gaz de la GE folosite la motoare de aeronava si care genereaza doua jeturi de apa.
Feribotul de persoane si vehicule lung de 99 de metri este un catamaran care se poate deplasa cu o viteza de pana la 58,1 noduri, adica 108 km pe ora.
„Exista cateva salupe rapide care ar putea depasi viteza de 58 de noduri, insa niciuna din acestea nu ar putea transporta 1.000 de pasageri si 150 de masini, pe langa un enorm magazin duty-free la bord”, a declarat Kim Clifford, director general al Incat.
Feribotul, denumit Francisco, dupa Papa Francisc, va face legatura intre Buenos Aires, orasul natal al pontifului, din Argentina, si Montevideo, Uruguay, la o distanta de 225 km dincolo de estuarul fluviului Rio de la Plata.
Nava nu se remarca numai prin viteza. Francisco este primul feribot de mare viteza din lume care foloseste gaze naturale lichefiate (GNL) drept combustibil principal. Foloseste motorina de uz marin numai la pornirea motoarelor si drept combustibil de rezerva. Citeste si:Franks: Romania, o nava iesita din furtuna, reparata, dar care trebuie din nou sa navigheze pe vreme reaUn vas de croaziera a naufragiat. 70 de romani erau la bordHTC Desire HD: Voiaj inaugural pe nava-amiral [Review]
GNL va pune in functiune doua turbine cu gaz aeroderivative de la GE din portofoliul ecomagination al companiei, care au la baza motoare modificate de aeronave Boeing 747.
Fiecare dintre cele doua turbine, care genereaza impreuna 59.000 cai putere, va pune in miscare o cutie de viteze cu o reductie de 7 la 1 care actioneaza un rotor, producand un jet de apa.
Turbine LM2500 similare de la GE, asemanatoare celor de pe Francisco, pun deja in functiune nave mult mai mari, cum ar fi Queen Mary 2 si