Sustinerea IMM-urilor care exista deja, dar si infiintarea unor afaceri proprii de catre tinerii care nu isi gasesc un loc de munca este una dintre cele mai eficiente metode pentru a reduce somajul, conform studiului Avoiding a lost generation, realizat de compania de consultanta si audit financiar EY (anterior cunoscuta ca Ernst & Young) pe 1.500 de antreprenori din tarile G20.
La nivel mondial, 13% dintre tineri, adica 75 de milioane de persoane, sunt someri iar multi sunt angajati sub nivelul lor de pregatire, conform datelor Organizatiei Mondiale a Muncii.
„Somajul in randurile tinerilor afecteaza cele mai mari economii ale lumii (tarile G20) si, in egala masura, Romania. Mai mult decat atat, se asteapta ca rata somajului in randul tinerilor sa creasca in urmatorii cinci ani. In tarile cele mai afectate, rata somajului in randul tinerilor a depasit chiar 30%. Conform The Economist, rata reala este mult mai mare, estimandu-se ca, la nivel mondial, sunt mai mult de 290 milioane de tineri care nici nu muncesc si nici nu mai studiaza”, arata datele EY.
De asemenea, angajatii IMM-urilor, adica ai companiilor cu mai putin de 250 de angajati reprezinta, in medie, doua treimi din numarul de salarile din tarile G20, conform raportului Do SMEs create more and better jobs?. Aceste firme creeaza locuri de munca la o rata dubla comparativ cu companiile foarte mari si sunt mai dispuse sa angajeze persoane aflate in somaj. Cinci lucruri pe care si le doresc tinerii Antreprenorii cred au neaparat nevoie de cinci lucruri pentru activitatea lor, dupa cum reiese din studiul Avoiding a lost generation:
1. Crearea si dezvoltarea mai multor alternative de finantare pentru antreprenori
2. Cresterea eforturilor de mentorat si a sprijinului din partea antreprenorilor cu experienta
3. O toleranta mai mare fata de esec din partea societatii Cite