Autoritǎțiile americane au anunțat cǎ Boeingul 777 al companiei sud-coreene Asiana Airlines, s-a prăbuşit sâmbătă, 6 iulie, ȋntrucȃt se apropia de pistă cu o viteză mult prea mică faţă de cea normală.
Preşedinta Agenţiei americane de securitate a transporturilor (NTSB), Deborah Hersman, a precizat într-o conferinţă de presă că pilotul a solicitat permisiunea de a nu ateriza şi a lua din nou altitudine, la mai mult de o secundă înainte de impact. Prăbuşirea la aterizare a zborului 214 al Asiana Airlines ce venea de la Seul a făcut doi morţi – două adolescente chineze – şi peste 180 de răniţi, dintre care cel puţin şase sunt încă în stare critică.
Dna Hersman a declarat că datele furnizate de cele două cutii negre – una de înregistrare a parametrilor tehnici, cealaltă a convorbirilor din cabina de pilotaj – sunt de calitate “bună” şi că laboratorul NTSB de la Washington a putut stabili un prim raport preliminar. “În timpul apropierii, datele indică faptul că aparatul a încetinit şi viteza era mai mică decât viteza optimă”, a explicat ea. Ascultarea convorbirilor din cabina de pilotaj a stabilit că “cererea unuia dintre membrii echipajului de a accelera a fost făcută cu aproximativ şapte secunde înainte de impact. Şi apelul (către turnul de control) de a lua din nou altitudine a venit cu o secundă şi jumătate” înainte de lovirea de sol a cozii aparatului, producând accidentul, a spus ea.
Dna Hersman a precizat că “este prea devreme să se tragă vreo concluzie. Toate opţiunile sunt pe masă”. Conform Agerpres, echipele NTSB ar trebui să rămână la aeroportul din San Francisco aproximativ o săptămână pentru a-şi continua ancheta.
Autoritǎțiile americane au anunțat cǎ Boeingul 777 al companiei sud-coreene Asiana Airlines, s-a prăbuşit sâmbătă, 6 iulie, ȋntrucȃt se apropia de pistă cu o viteză mult prea mică faţă de cea normală.
Preşedinta Agenţi