Autoritatea de Supraveghere Financiară (ASF) i-a solicitat Astra clarificări privind modul în care soluţionează dosarele de daună RCA înainte de anunţul unei asociaţii auto, ASSAI, care susţine că şoferii păgubiţi de clienţi RCA ai asigurătorului primesc între 25 şi 40% din costurile reparaţiilor.
„Independent de sesizarea ASSAI, ASF informează publicul că a solicitat deja clarificări de la Astra Asigurări în privinţa modului în care înţelege să instrumenteze dosarele de daună, societatea aflându-se încă în termenul de răspuns pentru aceste clarificări. În funcţie de calitatea, obiectivitatea şi legalitatea acestor clarificări, autoritatea poate face demersuri de verificare a modului în care Astra înţelege să îi despăgubească pe cei care fac obiectul dosarelor de daună“, afirmă oficialii ASF.
„În urmă cu câteva luni, Astra, controlată de omul de afaceri Dan Adamescu, a introdus un nou sistem de despăgubire prin care clientul păgubit RCA este pus în imposibilitatea de a-şi efectua reparaţia maşinii avariate într-un service auto. În loc să achite costurile de reparaţie ale maşinii avariate într-un accident în care păgubitul RCA este nevinovat, acestuia îi este virată în contul sau într-un cont deschis de către Astra Asigurări pentru client, fără consimţământul clientului, o sumă (...) care reprezintă între 25 şi 40% din costurile reale ale reparaţiei maşinii, iar păgubitul RCA este anunţat prin SMS că a fost despăgubit“, spun reprezentanţii ASSAI. După trimiterea SMS-ului, Astra închide dosarul de daună fără a avea un document agreat şi semnat de clientul păgubit prin care acesta să-şi fi exprimat acordul cu suma primită, potrivit ASSAI.
Contactaţi de Mediafax, reprezentanţii Astra nu au dorit să prezinte un punct de vedere.
Acest articol a apărut în ediţia tipărită a Ziarului Financiar din data de 09.07.2013
Autoritatea de Supravegh