Grupul francez Renault ar putea intra în scurt timp într-un parteneriat cu producătorul chinez de automobile Dongfeng Motor, cele două companii urmând să formeze un joint venture de 1,8 miliarde de dolari după 10 ani de discuţii, potrivit presei chineze.
Proiectul a fost aprobat în luna mai de oficialii chinezi şi presupune restructurarea unui parteneriat existent între Renault şi China Sanjiang Space Group, au declarat surse apropiate discuţiilor pentru ziarul China Business News, preluat de AFP.
Potrivit informaţiilor apărute anterior în presă, Dongfeng, al doilea mare producător auto din China, ar fi în discuţii pentru preluarea unei participaţii la celălalt concen auto francez, PSA Peugeot Citroen.
Parteneriatul Renault - Sanjiang a fost creat în anul 1993 pentru a produce microbuzul Traffic. Producţia a fost oprită în 2003, iar Renault şi Dongfeng discută de atunci restructurarea companiei.
Dongfeng a preluat în luna iunie 55% din proiectul Renault - Sanjiang, iar noua companie mixtă va avea sediul la Wuhan, în centrul ţării, a afirmat sursa citată.
Noul joint venture ar trebui să înceapă producţia în 2014, fiind vizate în principal SUV-urile, cu o capacitate iniţială de 150.000 unităţi pe an, potrivit ziarului chinez.
Contactat de AFP, un purtător de cuvânt al Dongfeng a declarat că grupul acţionează în direcţia unui joint venture cu Renault.
Reprezentanţii Renault în China au refuzat să comenteze informaţiile.
Vânzările auto din China, cea mai mare piaţă auto din lume, au crescut anul trecut cu 4,3%, la 19,31 milioane unităţi. Creşterea a fost însă limitată de restricţiile impuse în unele oraşe pentru reducerea congestionării traficului şi din raţiuni de poluare.
Compania de consultanţă McKinsey estimează într-un raport prezentat anul trecut că piaţa chineză a automobilelor va creşte cu 8% pe an până î