Versiunea finala a motorului francez de cautare Qwant a fost lansat la sfarsitul saptamanii trecute. Fondatorii insista pe orginalitatea operei lor.
Peste 90% dintre motoarele de cautare sunt americane: Google si Yahoo domina, altele isi impart restul. Motorul francez de cautare Qwant, lansat zilele trecute, propune o noua alternativa. Originalitatea lui rezida in faptul ca propune, in cadrul aceleiasi cautari, mai multe tipuri de rezultate: site-uri de web clasice, „Web”; site-uri de cumparaturi, „Shopping”; site-uri de stiri, „Live”; sau retele sociale. „Social”.
„Ar trebui sa fim nebuni sa dorim inlocuirea Google, noi propunem un serviciu diferit si o experienta mai deschisa, care nu se rezuma numai la cautare”, a precizat Eric Leandri, de la AFP. Astfel, cand se tasteaza pe Qwant „Footbooll”, spre exemplu, se obtine site-ul Federatiei franceze de fotbal, actualitatea fotbalistica, comentariile pe Twitter ale ultimelor meciuni si, in sfarsit, adresele de internet ale magazinelor de unde pot fi achizitionati pantofi cu crampoane.
In cele patru luni si jumatate de testare, intre februarie si mai, site-ul a atras 3,5 milioane de vizitori si 250 de milioane de accesari. 70% dintre vizitatori au intrat pentru prima data pe Qwant, fiecare vizita durand, in medie, sase minute. Obiectivul Qwant este de a oferi internaului posibilitatea de a „vedea totul dintr-o singura privire”.