Diferenţele dintre ceea ce solicită angajatorii la recrutare şi pregătirea candidaţilor care ies de pe băncile facultăţii nu sunt atât de mari în sectorul medical, unde activitatea multor companii nu se poate învăţa în şcoală, a explicat Roxana Cîlţea, directorul de resurse umane al Sanofi România, companie farmaceutică ce are în prezent peste 700 de angajaţi în cele două arii de business (comercială şi industrială/de producţie).
„Cu siguranţă că Facultatea de Medicină nu pregăteşte absolvenţii pentru activitatea de reprezentant medical, dar în ceea ce priveşte cunoştinţele ştiinţifice medicale nu ne confruntăm cu dificultăţi la recrutare. Nu ne este greu să găsim oamenii potriviţi, dar cert este că ne ajută şi brandul companiei. Industria în care activăm este o lume mică şi cultura companiei, atmosfera de lucru, modul în care sunt trataţi oamenii transpar cu uşurinţă. Pe oameni nu îi poţi păcăli, iar dacă o faci este pe termen foarte scurt, curând se întoarce împotriva ta“, a spus Cîlţea.
Criza din care România tot încearcă să iasă de câţiva ani a generat una dintre cele mai mari provocări cu care mediul privat se confuntă în prezent – schimbarea, astfel încât companiile, pe lângă încercarea de a-şi adapta strategiile de business la context şi oamenii pe care acestea îi caută trebuie să aibă deja şi alte calităţi decât cele tehnice.
„Mediul în care ne desfăşurăm activitatea este provocator şi în continuă schimbare, astfel că este esenţial să ne putem adapta corespunzător şi, mai ales, rapid. Este vital ca angajaţii noştri să fie deschişi către schimbare, este important gradul de uşurinţă cu care nu numai că se adaptează la schimbare, dar o şi anticipează. Este crucial ca schimbarea să te găsească pregătit, cu toate armele potrivite. Pentru asta compania are nevoie de oameni care să fie promotori ai schimbării, care să dorească şi să poată ie