Atenţia se îndrepta, duminică, spre piloţii zborului Asiana 214 şi tentativa lor tardivă de a accelera pentru a evita ratarea aterizării la San Francisco, în timp ce noi informaţii ridică semne de întrebare asupra modului în care a murit una dintre cele două adolescente chineze.
Prăbuşirea avionului Boeing 777-200 a provocat moartea a două adolescente chineze şi rănirea altor 182 dintre cele 307 persoane aflate la bord, dintre care şase sunt încă în stare "critică".
Experţii agenţiei americane de securitate a transporturilor (NTSB) au oferit, duminică, la San Francisco primele rezultate ale anchetei.
Cele două cutii negre, găsite în cursul nopţii şi expediate imediat la Washington, au fost analizate şi au furnizat "date bune", a declarat Deborah Hersman, preşedinta NTSB, în cadrul unei conferinţe de presă.
Potrivit conversaţiilor din carlingă, zborul s-a desfăşurat normal şi problemele au apărut abia în ultimul minut, când echipajul a încercat să accelereze chiar înainte de aterizare şi a cerut turnului de control autorizaţia de a lua altitudine.
"Solicitarea unuia dintre membrii echipajului de a accelera a fost lansată cu aproximativ şapte secunde înainte de impact. Iar apelul (către turnul de control) pentru a lua altitudine a sosit cu o secundă şi jumătate" înainte ca partea din spate a avionului să lovească solul, provocând accidentul, a declarat Hersman.
Potrivit mai multor analişti citaţi de presa americană, solicitarea piloţilor a venit mult prea târziu.
Datele cutiei negre care înregistrează parametrii tehnici au confirmat că, în apropierea pistei, "aeronava a încetinit şi că viteza era mai mică decât viteza optimă", a explicat ea.
"Accelerarea s-a făcut cu câteva secunde înaintea impactului, iar motoarele au răspuns normal", a adăugat ea.
Rugată să precizeze dacă viteza avionului era uşor sau net inf