O bună parte din autostrăzile pe care Dan Şova şi Relu Fenechiu vor să le construiască în concesiune ar putea beneficia de fonduri UE
Pe 29 mai 2013, în urma negocierilor, Comisia Europeană publica pe site-ul ec.europa.eu rutele de autostrăzi care pot beneficia de fonduri europene.
Rezultatele arată în felul următor: Timişoara Sebeş - Turda - Târgu Mureş Iaşi Ungheni şi Calafat – Cariova – Alexandria – Bucureşti sunt rutele care au primit acceptul Comisie Europene pentru finaţare. De acelaşi statut se bucură Borş Turda şi Constanţa – Tulcea – Brăila – Galaţi. Tot bani europeni pot fi alocaţi, aşa cum rezulta pe site-ul ec.europa.eu, şi pentru segmentul de autostradă Târgu Mureş Iaşi – Ungheni.
În primul rând, nici vorba de bani europeni pentru Autostrada Transilvania, respectiv tronsonul Cluj – Braşov. În timp ce Dan Şova, ministrul marilor proiecte, anunţă pe la televiziuni că prezintă proiectul pentru concesiune, pe site-ul CNADNR, aflat în directa-i subordine, realitatea este alta. “Ca urmare a negocierilor purtate cu Comisia Europeana, de revizuire a retelei TEN-T, celelalte tronsoane ale autostrăzii Transilvania au devenit eligibile spre a fi finanţate din fonduri europene, cu începere în anul 2014”, precizează Compania de Drumuri.
Mai apoi, o bună parte din autostrăzile pe care Dan Şova şi Relu Fenechiu vor să le construiască în concesiune ar putea beneficia de fonduri UE. Respectiv, Târgu Mureş Iaşi – Ungheni, care a ajuns la Fenechiu, dar şi Calafat – Cariova – Alexandria – Bucureşti, de care se va ocupa Dan Şova. Concesiunile înseamnă taxă de autostradă pentru toţi cei care o traversează. Constructorul poate alege orice sumă drept taxă, în funcţie de timpul în care doreşte să i se amortizeze investiţia. Adică, tot noi plătim.
În tot acest timp, pe autostrăzile construite pe ba