National Transportation Safety Board a publicat imagini exclusive din interiorul aeronavei Asiana Airlines care s-a prăbuşit la aterizare pe aeroportul din San Francisco.
Avionul a ajuns cu o viteză mai mică decât trebuia pe pista aeroportului, pilotul a încercat să redreseze, iar apoi a ridicat botul avionului, rupând coada acestuia. Două persoane au murit. Foto Imagini dramatice din interiorul aeronavei Asiana Airlines, care s-a prăbuşit pe aeroportul din San Francisco
Pentru moment nu este clar dacă lipsa de experienţă a pilotului cu o astfel de aeronavă a jucat vreun rol în accidentul de sâmbătă. Oficialii anchetează dacă echipamentele aeroportului şi avionului au funcţionat corespunzător. Pilotul era experimentat, dar în curs de formare pe acest tip de aeronavă, a anunţat luni compania sud-coreeană, citată de AFP. Lee Kang-Kuk, în vârstă de 46 de ani, are peste 9.000 de ore de zbor, dar nu a navigat decât 43 de ore pe acest model de aeronavă, una dintre cele mai mari din lume. "Este corect, Lee era în formare pe Boeing 777", a declarat pentru AFP o purtătoare de cuvânt a Asiana.
Avionul Boeing 777 al companiei sud-coreene Asiana Airlines, care s-a prăbuşit sâmbătă pe aeroportul din San Francisco după o aterizare ratată, s-a apropiat de pistă cu o viteză cu mult inferioară celei normale, au anunţat duminică autorităţile americane, citate de AFP.
Preşedintele Agenţiei americane de Securitate a Transporturilor, Deborah Hersman, a mai precizat în cadrul unei conferinţe de presă că pilotul a solicitat autorizaţia de a nu ateriza şi a lua din nou altitudine, cu aproape o secundă înainte de impact. De asemenea, aceasta a menţionat că avionul se afla şi la o altitudine inferioară celei normale la aterizare, dar a precizat că „mai este mult până la încheierea anchetei“. Mai multe materiale despre prăbuşirea avionului Boeing 777 în San Francisco