Codruta Georgiu si Mihai Lambrino, doi tineri din Timisoara, au lansat anul trecut Selected Wine, un concept store online, afacere in care au investit circa 15.000 de euro. Ce isi propun prin acest business? Ca romanii sa urmeze modelul italian – nicio masa fara un pahar de vin de calitate.
Ideea afacerii lansate de Codruta Georgiu (26 de ani) si Mihai Lambrino (28 de ani) in decembrie 2012 a fost creionata la finele anului 2011, iar timp de un an cei doi au studiat piata pe care urmau sa intre. Au identificat minusurile si plusurile industriei, ale consumatorului si ale mentalitatii.
“Problema principala, pe care dorim sa o combatem prin conceptul magazinului, este legata de mentalitatea consumatorului de vin. Consumul de vin este in general mai redus in Romania, apoi consumul vinului de calitate este redus. Exista probleme legate de stilul de viata al consumatorului raportat la alimentatie. In Italia, spre exemplu, nu exista masa fara un pahar de vin, un fapt benefic la scara larga, benefic producatorului, distribuitorului, magazinelor de profil si evident restaurantelor, dar si consumatorului”, spune Mihai Lambrino.
Investitia initiala in concept store-ul Selected Wine a fost de 15.000 de euro, dintre care 7.500 de euro au fost obtinuti de la Stat prin “Programul pentru stimularea infiintarii si dezvoltarii microintreprinderilor de catre intreprinzatorii tineri”.
“Mai mult decat ideea unui magazin este pasiunea, care, ne-a indrumat spre a crea mai mult decat un magazin, un concept store, unde selectia vinurilor urmeaza ca si criteriu principal vinurile, care chiar reprezinta tara sau regiunea respectiva, un magazin care ofera multe informatii despre produsul comercializat, dar si informatii pertinente din lumea vinului. Pe langa vanzarea in sine a produselor, ne dorim coordonarea consumatorului spre consumul de calitate, consumul core