Deşi lucrurile păreau să meargă bine pentru Apple, în ceea ce priveşte primul său ceas inteligent, lucrurile s-au complicat destul de mult. Compania a reuşit să înregistreze marca pe pieţele din Asia şi America de Sud, dar are probleme în Europa şi chiar în Statele Unite, unde alte companii au înregistrat deja numele de "iWatch".
Pregătind terenul pentru o campanie de promovare agresivă, Apple a brevetat numele iWatch în majoritatea regiunilor din Asia şi America Latină. Însă lucrurile par să nu meargă atât de bine în Uniunea Europeană şi în Statele Unite, unde compania din Cupertino s-a lovit de un blocaj, numele iWatch fiind deja revendicat de către două companii diferite, relatează portalul go4it.ro.
Prima dintre ele - Probendi Inc. - nici măcar nu activează în piaţa smartphone, dar deţine brevet pentru numele iWatch încă din anul 2008, înregistrat pentru o aplicaţie de streaming adresată dispozitivelor mobile. De partea cealaltă a oceanului, o companie americană numită OMG Electronics a depus cerere de brevet pentru numele iWatch şi aparent plănuieşte lansarea unui accesoriu smartwatch sub acest nume.
Ţinând cont de eforturile deja depuse pentru promovare şi brevetarea numelui iWatch în cât mai multe regiuni ale lumii, este greu de crezut că Apple va renunţa la numele ales pentru noul produs. Apple a avut experienţe similare cu brandul "iPhone" dar a reuşit să îşi "adjudece dreptul" de a folosi marca, într-un fel sau altul.
Între timp, compania a mai brevetat o tehnologie pentru realizarea de acumulatori flexibili, realizaţi din mai multe elemente montate în cadrul unui înveliş deformabil. Împreună cu noua generaţie de ecrane AMOLED flexibile, anunţate deja de mai mulţi producători consacraţi, acumulatorii flexibili ar putea fi integraţi în cureaua accesoriului iWatch, sau alte dispozitive încă nedezvăluite de compania din Cupertino. @N_P