Industria de evenimente - MICE (Meetings, incentives, conferences, and exhibitions) a generat 70-80% din veniturile hotelierilor din Capitală, a declarat, luni, Radu Cimponeriu, expert MICE, într-o conferinţă dedicată pieţei de profil.
'România nu este, încă, percepută ca o destinaţie pentru turismul de evenimente. Este o oportunitate căreia ar trebui să-i alocăm mai multe resurse. În 2012, la nivel european, un participant a cheltuit, în medie, 1.620 de euro pentru un eveniment, ceea ce înseamnă circa 437 euro/zi/delegat. Asta în timp ce turistul care vine într-o simplă excursie cheltuie, în medie, 150 euro/zi. Desigur, în România, conform datelor pe care le avem, un participant la un eveniment cheltuie mai puţin, circa 250 euro/zi. Cel mai bun exemplu pentru a înţelege importanţa industriei de evenimente este Marea Britanie, care a reuşit să adune la buget, în 2011, 40 de miliarde de lire sterline. În Germania, tot în 2011, această industrie a generat venituri de circa 65 miliarde euro. Există comunităţi locale care trăiesc aproape exclusiv din beneficiile industriei MICE, a spus Radu Cimponeriu.
Turismul de evenimente este cel care asigură legătura între lumea corporatistă şi a organizaţiilor (unde există mulţi bani) cu lumea de travel (touroperatori, DMC, hoteluri). La târgurile internaţionale de MICE, precum IMEX şi EIBTM vin multe corporaţii din diverse domenii care caută firme de turism cu care să coopereze, destinaţii unde să îşi organizeze evenimentele, Convention Bureau-ri partenere.
'Industria de evenimente este un business foarte important dar, din păcate, României îi lipsesc câteva date importante pentru a fi prezentă cu adevărat pe această piaţă. Avem nevoie, în primul rând, de un centru mare de conferinţe, un gen de sală polivalentă, de 3.000-4.000 de locuri numai pentru evenimentele în plen, sală dublată de alte