România are în prezent 548 de kilometri de autostrăzi, dintre care circa 400 au fost construiţi după Revoluţie. Cea mai mare parte a constructorilor care au participat la realizarea acestor autostrăzi sunt străini, însă în ultimii ani şi o serie de companii cu acţionariat local, precum Spedition UMB, controlată de Dorinel Umbrărescu, Straco Grup (Alexandru şi Traian Horpos), Euro Construct Trading 98 (Dan Beşciu şi Sorin Vulpescu) şi PA&CO International (Costel Căşuneanu) au participat la construcţia de infrastructură rutieră “mare”.
Chiar dacă anii de criză şi-au pus puternic amprenta asupra sectorului construcţiilor, jucătorii care au lucrat în infrastructură au reuşit să-şi crească exponenţial rulajele chiar şi în timp de recesiune, în contextul în care statul a continuat să injecteze bani. Chiar dacă 2012 a fost un an în care investiţiile publice au fost puternic reduse, o parte dintre jucătorii care lucrează în infrastructură au reuşit să-şi majoreze business-urile.
Spedition UMB, companie ce a lucrat la autostrăzi precum Bucureşti-Ploieşti sau Timişoara-Lugoj, a avut anul trecut afaceri de 138,4 milioane de euro, în scădere cu 26% faţă de anul anterior, în timp ce Euro Construct Trading 98, care a lucrat la autostrada Bucureşti-Ploieşti sau la Orăştie-Sibiu, a finalizat anul trecut cu un rulaj de 103 milioane de euro (creştere de 24%), potrivit datelor de la Registrul Comerţului. Pe de altă parte, Straco Grup, ce a contribuit la construcţia autostrăzilor Deva-Orăştie şi Orăştie-Sibiu, a avut anul trecut un rulaj de 195,8 milioane de euro, în creştere cu 123%, iar PA&CO International, care a construit autostrada Bucureşti-Ploieşti – afaceri de 51,1 milioane de euro, nivel similar cu cel din anul anterior.
Printre constructorii străini care au lucrat la autostrăzile din România se numără austriecii de la Strabag, care au construit, spre ex