În curând, sintagma „vocile din capul tău“ nu va mai suna deloc ciudat, iar publicitatea este cea care va schimba asta. Sky TV şi Sony experimentează deja cu noile tehnologii în ceea ce priveşte publicitatea. Cum ar fi să-ţi lipeşti capul de un geam şi să auzi vocile dintr-o reclamă?
Sky TV are o nouă aplicaţie, denumită Sky Go, cu conţinut on-demand, iar pentru a o promova compania de publicitate BBDO din Dusseldorf a venit cu o idee inedită. Eu introdus în geamurile de la tren sau de la metrou transmităţoare de înaltă frecvenţă al căror mesaj îl poţi auzi doar dacă îţi lipeşti capul de geam. Astfel, sunetul se transmite direct în urechea internă, cum face Google Glass, notează Fast Company.
Campania pentru Sky Go a pornit ca un prototip la începutul acestui an. Tehnologia a fost introdusă în câteva mijloace de transport în comun din Munchen şi din Rinul de Nord-Westfalia. Sunt planuri pentru o implementare în mai multe oraşe din Germania şi se prea poate să se răspândească în mai multe ţări din Europa.
Principiul din spatele acestei tehnologii este simplu: în momentul în care se realizează contactul dintre transmiţător şi cutia craniană a omului, sunetul ajunge în urechea internă şi e interpretat de către creier. Astfel, nu mai e nevoie ca sunetul să ajungă prin timpan în ureche, ci prin oase. Google foloseşte în Glass principiul, pentru că altfel nu ar fi putut transmite sunetul eficient şi să ţină dimensiunile reduse.
Sony a avut o idee la fel de ingenioasă pe parcursul Wimbledon. Anne Keothavong a avut scris numele companiei pe unghiile sale, iar scopul a fost ca astfel, pe televizoarele 4K, reclama să se vadă foarte bine. În aceeaşi zi cu debutul Wimbledon au sosit în magazine şi televizoarele Sony compatibile cu rezoluţia 4K. Astfel, japonezii au deschis lumea micro-anunţurilor, mai ales în televiziune.
Vrem să discutăm cu