Două asociaţii ale operatorilor de reparaţii auto spun că asiguratorii folosesc orice metode pentru a nu acoperi daunele asigurate prin RCA
ASSAI spune că Astra virează clientului, fără consimţământul acestuia, o sumă derizorie de plată, care reprezintă aprox. 25 - 40% din costurile reale ale reparaţiei maşinii
Lider al pieţei de asigurări auto, Astra a înregistrat în 2012 peste 4.000 de plângeri
Mai multe service-uri auto atrag atenţia asiguraţilor asupra pericolului de a fi despăgubiţi cu sume derizorii în cazul în care au încheiat poliţe RCA cu Astra Asigurări, companie care, potrivit spuselor Asociaţiei Societăţilor de Service Auto Independente (ASSAI), a pus la punct un sistem prin care despăgubirile acordate însumează între 25 şi 40 la sută din valoarea reală care ar trebui acordată. "Asociaţia Societăţilor de Service Auto Independente (ASSAI) atrage public atenţia tuturor asiguraţilor, brokerilor şi Autorităţii de Supraveghere Financiară (ASF) despre noul sistem de despăgubire promovat de către Astra Asigurări, sistem care presupune subevaluarea despăgubirilor acordate păgubiţilor RCA prin efectuarea unor plăţi diminuate a costurilor de reparaţie plătite direct păgubiţilor", notează ASSAI.
Potrivit acesteia, în urmă cu câteva luni, Astra Asigurări a introdus un nou sistem de despăgubire prin care "în loc să achite costurile de reparaţie ale maşinii avariate într-un accident în care păgubitul RCA este nevinovat, acestuia îi este virat în contul său ori într-un cont deschis de către Astra Asigurări pentru client, fără consimţământul clientului, o sumă derizorie de plată, care reprezintă aprox. 25 - 40% din costurile reale ale reparaţiei maşinii, iar păgubitul RCA este anunţat că a fost despăgubit".
Ulterior, fără a exista un document agreat şi semnat de către client pentru suma de despăgubire, Astra închide dosarul de daună d