Asociatia Societatilor de Service Auto Independente (ASSAI) sustine ca Astra Asigurari gaseste noi modalitati de maximizare a profitului in dauna propriilor pagubiti RCA, in conditiile in care nu plateste nici jumatate din costul reparatiilor autovehiculelor avariate.
Situatia este cu atat mai grava cu cat Astra Asigurari este cea mai mare companie de pe piata asigurarilor, inregistrand pribe brute subscrise in valoare de 321,1 milioane de lei in primele trei luni din acest an.
Astfel, ASSAI atrage public atentia tuturor asiguratilor, brokerilor si Autoritatii de Supraveghere Financiara (ASF) despre noul sistem de despagubire promovat de catre Astra Asigurari, sistem care presupune subevaluarea despagubirilor acordate pagubitilor RCA prin efectuarea unor plati diminuate a costurilor de reparatie platite direct pagubitilor.
“In urma cu cateva luni, Astra Asigurari a introdus un nou sistem de despagubire prin care clientul pagubit RCA este pus in imposibilitatea de a-si efectua reparatia masinii avariate intr-un service auto. In loc sa achite costurile de reparatie ale masinii avariate intr-un accident in care pagubitul RCA este nevinovat, acestuia ii este virat in contul sau ori intr-un cont deschis de catre Astra Asigurari pentru client, fara consimtamantul clientului, o suma derizorie de plata, care reprezinta aproximativ 25 - 40% din costurile realeale reparatiei masinii, iar pagubitul RCA este anuntat ca a fost despagubit”, se arata intr-un comunicat al Asociatiei.
Astra Asigurari fara a avea nici un document agreat si semnat de catre client pentru suma de despagubire, inchide dosarul de dauna dupa 3 - 4 zile de la avizarea daunei si ii transmite un sms clientului prin care il anunta ca acesta a fost despagubit.
Exemplu de SMS transmis pagubitului RCA de catre societatea Astra de pe numarul de telefon 187