Marele Zid Chinezesc sau Piramidele din Egipt au fost construcţii care au necesitat un volum de muncă uriaş şi au avut probabil costuri exorbitante, însă şi marile provocări ale zilelor noastre pot fi într-o oarecare măsură comparabile. În plus, avantajul construcţiilor moderne este că ele sunt mai eficiente.
Podul Qingdao Haiwan, China - 6 miliarde dolari
Are o lungime totală de 42 km şi şase benzi de trafic. În fiecare zi este străbătut de aproximativ 30.000 de maşini.
Marele Accelerator de Hadroni, Elveţia - 6 miliarde dolari
Este un accelerator de particule, construit la Centrul European de Cercetări Nucleare de lângă Geneva. Are o formă de cerc cu circumferința de 27 km, situat la 100 m sub pământ.
Oleoductul Trans-Alaska, SUA - 8 miliarde dolari
Traversează Alaska de la nord la sud, pe o distanţă de 1.288 km. Pe lângă conducta principală mai are 12 staţii de pompare. După darea sa în folosinţă, pe 20 iunie 1977, se estimează că a transportat peste 15 miliarde de barili de petrol.
Insula Palm Jumeirah, Emiratele Arabe Unite - 14 miliarde dolari
Construcţia acestei insule artificiale s-a desfăşurat în perioada 2001-2007, iar diametrul său este de 5 km.
Tunelul Greater Boston, SUA - 14,8 miliarde dolari
Este cea mai scumpă construcţie din istoria SUA. Are opt benzi de circulaţie, iar la construirea sa au participat peste 5.000 de muncitori. În tunel nu există semnal la telefonul mobil.
Hidrocentrala Celor Trei Defileuri, China - 25 miliarde dolari
Este hidrocentrala cu cea mai mare putere de operare din lume şi se află pe fluviul Yangtze, în apropiere de oraşul Sandoupin. Pentru a crea imensul baraj au fost strămutate din zonă 1,3 milioane persoane.
Hidrocentrala Itaipu, Brazilia/Paraguay - 27 miliarde dolari
Aflată pe fluviul parana, această centra