Actualul context economic preseaza tot mai mult companiile din diverse domenii de activitate si care detin flote auto sa recurga la diminuarea costurilor interne, inclusiv cele legate de combustibil, cu impact implicit si asupra afacerilor derulate de societatile de leasing operational. O solutie insa, gandita de operatorii de leasing, ar fi reprezentata programele tip "car sharing" si utilizarea masinilor hibride ori electrice.
Exista totusi o mare problema! Singura statie de incarcare masini electrice din Romania este la Unirea, langa sediul Transelectrica, fiind construita de o asociatie profesionala de ingineri electro-energeticieni CIGRE. Statia electrica poate incarca 4 masini, insa in prezent sunt functionale doar doua puncte de alimentare normala (6-8 ore), cu intensitatea de 16 A si cu tensiunea 230 V.
"Una dintre ariile de dezvoltare a serviciilor de leasing operational va fi reprezentata de introducerea in oferte a masinilor electrice, intr-un an sau doi de acum incolo. Acest trend nu a aparut inca in Romania, dar este numai o problema de timp pana cand acest lucru se va intampla. Cu toate acestea, nu va fi nici un volum foarte mare, deoarece este destul de costisitor, din experienta pe care o avem in Franta sau Olanda unde penetrarea este destul de mare in cazul acestui tip de autovehicule. Evolutia va depinde foarte mult si de dezvoltarea infrastructurii pentru statiile de reincarcare din spatiile publice", spune Shane Dowling (foto), general manager ALD Automotive.
Daca in Amsterdam, de exemplu, exista deja peste 1.000 de centre de incarcare pentru masinile electrice, lipsa infrastructurii de la noi reprezinta o mare piedica. Un prim pas a fost facut de catre Renault Romania, care a incheiat acorduri cu Electrica, Schneider Electric si Siemens in vederea dezvoltarii in parteneriat a infrastructurii necesare vehiculelor electrice in Roma