Înmatriculările Dacia pe piaţa din Marea Britanie au ajuns la aproape 7.000 de unităţi în prima jumătate a acestui an, potrivit datelor Societăţii Producătorilor şi Comercianţilor de Automobile, în condiţiile în care 2013 este primul an în care marca autohtonă a fost comercializată pe piaţa din Regatul Unit.
În condiţiile în care în primele cinci luni s-au înmatriculat pe piaţa locală puţin peste 5.500 de autoturisme Dacia, la şase luni este posibil ca România să fie depăşită şi de Marea Britanie. Având în vedere că în 2012 piaţa locală s-a clasat pe locul şapte din punctul de vedere al vânzărilor Dacia, fiind depăşită de Franţa şi Germania, cele mai mari pieţe, dar şi de Algeria, Turcia, Italia şi Maroc, în 2013 este posibil ca România să ajungă pe locul opt, depăşită şi de UK. Mai mult, dacă în România sunt înmatriculate lunar în medie 1.100 - 1.200 de autoturisme Dacia, în Marea Britanie deja s-a ajuns la un volum de aproape 1.900 de unităţi lunar, după ce în ianuarie s-au înregistrat 300 de unităţi. Oficialii Dacia nu au oferit niciun comentariu pe această temă.
Creşterea înmatriculărilor Dacia din Marea Britanie are o influenţă directă asupra producţiei din România deoarece modelul Sandero cu volan pe dreapta este produs la Mioveni, în timp ce Duster este asamblat în India. În plus, în a doua jumătate a acestui an în Marea Britanie va demara şi vânzarea modelului Logan cu volan pe partea dreaptă, produs de asemenea tot la Mioveni.
În primele şase luni ale acestui an Dacia a mai înregistrat o creştere puternică şi pe piaţa franceză, unde înmatriculările au crescut cu 7,3% la 46.900 de unităţi, potrivit Comitetului Constructorilor Francezi de Automobile, pe o piaţă care s-a contractat cu 11% în prima jumătate a anului, la 1,11 milioane de maşini.
În Germania, a doua cea mai mare piaţă pentru Dacia, înmatriculările măr