In Romania sunt mai multi utilizatori de Android, dar cei circa 20% ce detin smartphone-uri cu iOS sunt, in general, mai interesanti pentru campanii de marketing deoarece folosesc telefoanele “mai constiincios” si mai des. Cum arata viitorul mobil din Romania, afla intr-un interviu exclusiv cu Alex Putineanu, seful Mobile Works.
Alex Putineanu are 29 de ani si conduce o companie “pe val”, specializata intr-un domeniu de viitor – mobile marketing-ul.
Mobile Works, parte a Lowe Romania, a fost lansata in februarie 2012, obtinand o serie de premii importante in 2013, printre ele numarandu-se Best Mobile App la IAB Mixx Awards 2013 sau doua premii castigate la categoria Best New Technology Campaign pentru Beck’s “Vezi dincolo de eticheta” si aplicatia Orange Explorer.
“Imi place cand vad jurnalisti care se aseaza la masa si-si deschid tableta! Confirma, daca mai era nevoie, faptul ca asistam la o penetrare din ce in ce mai mare a mobile-ului si a tabletelor, in particular”, exclama Alex Putineanu, chiar cand ma pregateam de inceperea propriu-zisa a dialogului.
Penetrarea smartphone-urilor o sa fie la finalul anului curent de circa 40%, la inceputul anului fiind de 28%, explica Putineanu. 47% dintre utilizatorii de telefoane au acces la Internet de pe ele.
Wall-Street.ro: Cum ai caracteriza, in trei cuvinte sau termeni, piata de mobile din Romania in 2013?
Alex Putineanu: Expansiva, maturizata si necesitate.
W-S.ro: De ce “necesitate”?
AP: Eu zic, si chiar imi place asta, ca 2012 a fost sfarsitul inceputului pentru mobile marketing in Romania, din mai multe motive. In primul rand, penetrarea a ajuns la un nivel foarte bun – 28%, cu spuneam, comparabil cu Europa de Vest.
Majoritatea clientilor este aici – are smartphone, are o relatie deosebita cu el si ii poti targeta si interesa. Daca vorbim de tiner