* George Lazăr, Monitorul de Botoşani: "Studiile pe audienţă - absolut lipsite de importanţă pentru publicaţiile locale"
* Silviu Ispas, BRAT: "Publicaţiile mici şi de nişă, care insistă să utilizeze studiile SNA, îşi asumă acest lucru"
Neîncrederea în cifrele de audienţă ale BRAT, respectiv SNA, a fost certificată prin justiţie, de vreme ce Tribunalul Bucureşti a decis, recent, în mod irevocabil, să dea dreptate agenţiei de publicitate Media Planning Group (MPG) în procesul pe care aceasta îl avea cu Biroul Român de Audit al Tirajelor (BRAT). Acţiunea în instanţă a început anul trecut, când BRAT a acţionat în judecată MPG, solicitând plata a două facturi care nu au fost achitate de agenţia de publicitate. Aceasta din urmă susţine că nu a plătit contravaloarea facturilor în cauză, întrucât BRAT nu a livrat serviciile aferente. Astfel, în octombrie 2009, MPG a anunţat BRAT asupra intenţiei de a renunţa la SNA, după cum arată unul din documentele depuse la dosar: "În urma unor analize interne pe marginea rezultatelor livrate de studiul SNA privind cifrele de readership ale unor serii de publicaţii, am constatat în repetate rânduri că valorile livrate de către acest studiu nu pot fi interpretate ca fiind consistente şi sustenabile cu rea¬lităţile tiparului de consum mediatic din România. Acest lucru a fost confirmat de către clienţii noştri, care şi-au manifestat în repetate rânduri rezerve asupra veridicităţii cifrelor (nr. mediu de cititori per exemplar)".
Mai mult, în urma discuţiilor purtate în aceste zile pe email, legate de acest aspect, am fost surprins să constat chiar o confirmare din partea dumneavoastră a faptului că aceste valori nu reflectă întotdeauna realitatea şi că în ultimă instanţă se poate aplica o «corecţie umană» a acestor valori în cadrul agenţiilor media. (n.r. potrivit documentului, MPG face referire aici la un mesaj anterior