Interactive Intelligence Group Inc. (Nasdaq: ININ), furnizor global de solutii integrate pentru comunicatii de business, estimeaza ca aproximativ 35% dintre consumatori utilizeaza social media pentru a interactiona cu companiile si ca doar o treime dintre acestia folosesc acest canal de comunicare ca serviciu pentru clienti, fiind mai mult interesati de cautarea de reduceri si realizarea de cumparaturi.
De asemenea, clientii sunt mult mai dispusi sa utilizeze social media pentru a lauda un produs sau serviciu decat pentru reclama o experienta neplacuta.
“In mod cert, clientii si companiile private interactioneaza prin intermediul social media, aceasta tendinta fiind din ce in ce mai vizibila in intreaga lume, iar studiul nostru global a aratat preferinta clientilor de a lauda un serviciu sau produs bun, si nu de a reclama o experienta neplacuta. Putem observa aceeasi tendinta si in Europa de Est, insa atunci cand o persoana comenteaza cu privire la o experienta neplacuta, companiile care acorda atentie activitatii din social media incearca sa izoleze si sa rezolve problema, deoarece inteleg impactul pe care aceasta il poate avea asupra afacerii lor”, a apreciat Marcin Grygielski, Manager Teritorial pentru Europa de Est, Interactive Intelligence.
Potrivit informatiilor detinute de Interactive Intelligence, mai mult de 60% dintre clientii care utilizeaza social media pentru a interactiona cu companiile cauta reduceri, 55% dintre ei urmaresc realizarea de cumparaturi, in timp ce doar 37% utilizeaza social media ca serviciu pentru clienti. Cu toate acestea, aproximativ o treime dintre companii utilizeaza in prezent acest canal pentru a oferi servicii de suport si se estimeaza ca numarul lor va creste cu 15% in urmatorul an, intrucat popularitatea retelelor de socializare a crescut continuu in ultimii ani.
“Tendinta este aceea de a implica ce