Un record. Cea de a 50-a ediţie a salonului aeronautic internaţional care a avut loc în luna iunie la Bourget, Franţa, a înregistrat mai puţini vizitatori decât de obicei, dar, în schimb, nivelul vânzărilor a fost excepţional. Comenzile totale s-au apropiat de cifra astronomică de 140 de miliarde de dolari. În fruntea clasamentului găsim, desigur, pe cei doi mari constructori de avioane, europeanul Airbus şi americanul Boeing. Primul a anunţat 466 comenzi în valoare de 68,7 miliarde de dolari, în timp ce concurentul său a înregistrat 442 comenzi în valoare totală de 66 miliarde de dolari.
Confruntarea celor două companii în domeniul avioanelor de tip lung-curier şi mare capacitate (inclusiv versiunea cargo) s-a terminat în favoarea firmei americane. La salonul francez, Boeing a avut mai multe comenzi pentru 787 Dreamliner decât Airbus pentru A350XWB. «În ultimii cinci ani am vândut mai multe avioane în această categorie decât Boeing», a declarat, la salon, John Leahy, directorul comercial al Airbus. Mai precis, 820 de avioane comparate cu 700 pentru rivalul său american.
Ploaie de comenzi au fost, de asemenea, la constructorii de avioane pentru cursele regionale, cum ar fi Embraer sau concurentul său candian Bombardier. ATR, o întreprindere comună creată de grupurile industriale EADS şi Finmeccanica, a contabilizat, la salon, 173 de comenzi, din care 83 ferme, pentru un total de 4,1 miliarde de dolari. Un record, după cum declarau responsabilii ATR, care reprezintă mai mult de trei ani de producţie.
Evoluţia favorabilă a transportului aerian în Asia, în America Centrală şi Latină, asociată cu reînnoirea flotei aeriene a companiilor tradiţionale, impulsionează industria aeronautică. O situaţie fastă pentru uzinele aeronautice franceze care vor crea numeroase locuri de muncă. După cum estimează specialiştii, Airbus va avea nevoie de 90.000 de noi a