Marele tramvai Imperio, produs de cei de la Astra Vagoane Călători, atât de râvnit de primarul Aradului, Gheorghe Falcă, cel care ne anunţă de vreo doi ani că vrea să-l cumpere, nu primeşte note bune la licitaţiile la care participă. Ultimul eşec al celor de la Astra Vagoane Călători s-a petrecut la Sofia, cei din capitala bulgară nefiind încântaţi de „supermodelul“ de tramvai produs de Astra Călători, model pe care probabil îl vom vedea cât de curând pe străzile Aradului, aşa cum ne tot promite Gheorghe Falcă de vreo doi ani încoace.
Ciuca bătăilor la licitaţii
Astra Vagoane Călători s-a prezentat la o licitaţie organizată de Primăria din Sofia, după cum scrie economica.net, un portal care prezintă pe larg această licitaţie, în valoare de peste 33 de milioane de euro. Cei de la Astra Călători au încercat să introducă tramvaiul Imperio pe piaţa bulgară, însă fără succes, având în vedere că la licitaţie s-au prezentat şi polonezii de la PESA, cei care au câştigat în faţa Astrei Călători o altă licitaţie, la Cluj, unde au oferit tramvaie cu 450 de mii de euro mai ieftine decât Imperio. De data aceasta, cei de la PESA au reuşit să le dea o nouă lovitură celor de la Astra Vagoane Călători, astfel că „Primăria sofiotă a încheiat, în 21 iunie, un contract de 33,5 milioane de euro cu PESA pentru achiziţia a 20 de tramvaie cu podea joasă, adică circa 1,7 milioane de euro pentru fiecare tramvai. Suma include şcolirea vatmanilor şi piese de schimb pe cinci ani, a anunţat presa bulgară“, conform economica.net.
Tramvaiul Imperio – un mare necunoscut
Licitaţia de la Sofia a fost pierdută de Astra Vagoane Călători dintr-un motiv foarte simplu: tramvaiul nu circulă niciunde, nici măcar în România, aşa că era şi culmea să-l ia cei din Capitala Bulgariei să facă experimente, cum vom face noi la Arad. Chestiunea este prezentată chiar de patronul Astra