Greșelile sunt inevitabile. Eu am făcut greșeli, tu ai făcut greșeli, toată lumea a greșit de-a lungul timpului și o va mai face, cu siguranță, pe viitor.
Așa că, dată fiind probabilitatea foarte mare să ne mai întâlnim cu ele, este bine să ne dăm seama ce potențial uriaș există în această situație: ca manageri avem oportunitatea să practicăm cea mai bună cale de a răspunde la greșelile angajaților noștri. Întotdeauna există două alegeri.
Fie ne pierdem cumpătul, țipăm, amenințăm și chiar să îl pedepsim pe cel care a greșit, fie luăm o gură mare de aer, ne calmăm și privim greșeala angajatului nostru ca pe o oportunitate de a ne exersa abilitățile de lidership și a-l dezvolta pe celălalt. În primul caz putem să ne simțim bine câteva minute – am văzut și auzit manageri manifestându-se „îl căsăpesc, îl reduc la tăcere, niciodată n-o să mă mai pună în asemenea situație” – existând șansa foarte mare ca pe viitor colegul nostru (sau întreaga echipă, pentru că un astfel de comportament se află repede) să ascundă de noi orice greșeală va mai face și să aflăm câteodată chiar extrem de târziu, când lucrurile devin foarte, foarte grave. Cu alte cuvinte echipa noastră ar putea deveni expertă în a ascunde greșelile de ochii noștri, în loc să își asume responsabilitatea. Există mari șanse să fim și noi făcuți, la rândul nostru, în fel și chip și, cu siguranță, în momentul în care noi, ca manageri vom greși, cel pe care cândva „l-am redus la tăcere” să fie departe de a acoperi greșeala noastră, ci dimpotrivă!
Citeste mai mult pe cariereonline.ro