* la 10 ani de la efectuarea primelor demersuri pentru integrarea europeană şi aproape 7 de când România este membru UE, "Obiectiv - Vocea Brăilei" vă propune o analiză privind evoluţia industriei prelucrătoare a produselor agricole din Brăila * veţi afla de ce în aceşti 10 ani, două din trei unităţi de procesare şi-au închis porţile, dar şi cum au influenţat consumatorii drumul sinuos al acestui sector * un sector care, în ciuda "presiunii" constante la care a fost supus, a reuşit să rămână locomotiva economiei locale * vă vom prezenta, de asemenea, şi câteva "reţete" de supravieţuire, "prescrise" de cei care, în toţi aceşti ani, s-au "încăpăţânat" să nu abandoneze
Biscuiţi, fursecuri, pişcoturi pentru Cipru, Maroc, China, Algeria, Egipt, Dubai, Spania, Italia, Anglia, Grecia. Carne de pasăre sau produse din carne de pui pentru Anglia, Franţa, Germania, Danemarca, Bulgaria, Macedonia, Kosovo sau Hong Kong. Brânzeturi pentru Italia, Spania ori Cipru. Ouă, praf de ouă sau ouă lichide pentru magazine şi patiserii cunoscute din Italia, şi tot pentru Italia peşte şi conserve din peşte. Toate purtând marca "made in Brăila".
Nu sunt cantităţi mari, nu aduc venituri uriaşe şi, în niciun caz, nu contrabalansează în situaţia economică a judeţului importurile. Dar sunt primii paşi pe care produsele alimentare autohtone îi fac pe pieţele europene sau ale lumii. Paşi mici, dar siguri. Paşi care, însă, de la an la an, sunt tot mai îndrăzneţi şi care vin, după cum recunosc agenţii economici, ca urmare a succesului acestor produse, înregistrat mai întâi pe piaţa locală şi naţională.
Drumul până aici nu a fost însă uşor, deciziile luate nu au fost întotdeauna simple, dar privind în urmă, toţi aceşti investitori sunt de acord: au ajuns la acest nivel pentru că s-au încăpăţânat să "lupte". După 10 ani - "Jurnal de supravieţuire"
La 10 ani de