Conform celui mai recent sondaj la nivelul UE privind modul in care europenii folosesc internetul, criteriul principal al utilizatorilor de internet este viteza conexiunii. Aproape jumatate (45 %) din gospodariile europene si-ar moderniza abonamentul de internet sau ar schimba furnizorul pentru a avea o viteza in banda larga mai mare, iar in unele tari, inclusiv Romania, peste doua treimi din useri isi limiteaza numarul si durata apelurile telefonice, pe motive de costuri, arata sondajul Eurobarometru.
"Consumatorii vor din ce in ce mai mult ca internetul sa fi suficient de rapid, de exemplu pentru a urmari materiale video. Pentru cei care desfasoara o afacere la domiciliu, viteza este, de asemenea, o chestiune de competitivitate. In prezent, consumatorii sunt atenti atat la viteza, cat si la pret atunci cand isi aleg furnizorul". spune Neelie Kroes, vicepresedinta a Comisiei Europene
De asemenea, sondajul a relevat ca peste jumatate (54%) din gospodarii isi limiteaza apelurile de telefonie mobila, nationale si internationale, din motive legate de costuri. In Romania 71% spun ca isi limiteaza apelurile, iar in tari precum Grecia, Bulgaria si Cehia procentul este mai mare. La polul opus se afla Danemarca, Luxemburg si Finlanda, cu sub 30%.
"Suntem in era telefoanelor inteligente, in care serviciile mobile de inalta calitate sunt o parte esentiala a vietii de zi cu zi. Nu este acceptabil ca jumatate din populatie sa isi limiteze apelurile telefonice din cauza costurilor si este inacceptabil ca lipsa unei piete unice conectate sa incurajeze aceste limitari.", spune comisarul Kroes.
Cu toate acestea, sondajul din 2013 a relevat o scadere de 11 puncte (de la 60 % la 49 %) a numarului de persoane preocupate de costul apelurilor in alte retele decat propriile lor retele nationale. Acest lucru arata clar ca eforturile Comisiei de a