Problema presiunii scăzute a apei din Balş este resimţită şi mai mult în această perioadă a verii, când duşul este necesar de mai multe ori pe zi. În timp ce conducerea societăţii care furnizează apa în oraş susţine că scăderea presiunii este o metodă de scădere a pierderilor şi, implicit, a costurilor, oamenii susţin că majorarea cu 42 la sută a preţului apei ar trebui să se reflecte şi în calitatea serviciului.
Bălşenii care locuiesc la etajele superioare ale blocurilor sunt puşi de multe ori în situaţia de a se spăla în lighean din cauza presiunii extrem de scăzute a apei din conducte, presiune insuficientă pentru pornirea centralelor termice. De această problemă sunt afectaţi atât rău-platnicii, cât şi cei care se află cu plata la zi şi care au separaţie de apă.
Problema, potrivit conducerii societăţii care furnizează apa în Balş şi care se află în insolvenţă de mai multă vreme, este reţeaua veche de peste patru decenii care nu poate face faţă unei presiuni crescute şi care duce la pierderi substanţiale în cazul în care este suprasolicitată. Au existat situaţii în care la etajul patru al mai multor blocuri apa ajungea la robinet cu o presiune extrem de scăzută, încât şi umplerea unui pahar dura până la un minut.
Chiar dacă înlocuirea reţelelor de apă şi canalizare reprezintă principala prioritate a administraţiei din Balş pentru anii următori, bălşenii speră tot mai puţin la o îmbunătăţire a situaţiei.
Reţeaua, „obosită” după 40 de ani de utilizare
Conductele ruginite şi distruse pe alocuri au obligat societatea furnizoare de apă să efectueze lucrări de reparaţii şi mentenanţă zilnice, însă acest lucru nu a fost suficient. Singura variantă pentru a reduce costurile a rămas scăderea presiunii. Până când reţeaua nu este înlocuită cu una nouă, serviciul nu va putea fi furnizat aşa cum ar trebui.
„Insta