Mazda a lansat anul acesta cea de-a treia generatie Mazda6 Sedan si Sport Combi, un model cu un design sportiv, schimbat radical in comparatie cu varianta anterioara care parea clasica.
Am ales ca destinatie pentru a conduce versiunea Sport Combi a modelului Mazda6 podgoriile de la Domeniile Ostrov, la doar doua ore de Bucuresti.
Podgoria Ostrov se intinde pe 1.300 de hectare in apropiere de Calarasi, pe malul Dunarii cu bulgarii - Silistra, iar singura posibilitate de a ajunge pe celalalt tarm este cu bacul, care vine la 20 de minute si costa 35 de lei de traversare.
Zona este deosebita, cu sosele bune, serpuite, printre podgorii si livezi de ciresi. Clima ideala pentru vita de vie, a facut ca productia la Domeniile Ostrov sa ajunga anul trecut la circa 5 milioane de litri de vin. Cele mai apreciate vinuri de la Ostrov sunt gama Reserve, Chardonnay Reserve (50 lei), Muscat Ottonel Reserve (45 lei), Sauvignon Blanc Reserve, Cabernet Sauvignon Reserve.
Din Bucuresti pana la Ostrov sunt circa 130 de km, pe care i-am parcurs in 2 ore cu modelul Mazda6 pe benzina la un consum de 6%.
Masina de test a fost echiparea Challenge cu motorizarea de 2 litri benzina 165 CP si transmisie automata in 6 trepte (Skyactiv-Drive), al carui pret este de 26.000 euro cu TVA. La 100 km/h (2.000 de ture) masina afisa un consum de 5,5%, iar la 130 km/h (2.600 de ture) consumul a fost de 6,8%.
In oras, consumul a fost de 9%, decent pentru o masina automata cu motor de 2 litri benzina. Un aport important la consum in oras l-a avut sistemul i-Stop care opreste motorul cand stationam la semafor.
Desi a avut 165 de CP, Mazda6 Sport Combi a fost mai mult confortabila decat sportiva. Masina de 1.340 de kg atinge 100 km/h in 10,2 secunde si poate ajunge la o viteza maxima de 206 km/h. Este greu de spus daca masina este lenta sau prea bine izolata fonic, in