* unii copii au optat pentru specializări unde ultima medie este mult mai mare decât media lor şi riscă astfel eşecul şcolar
Aproape 40 de elevi romi au fost, luni, repartizaţi, în ordinea descrescătoare a mediilor de admitere, pe locurile speciale, câte două în fiecare clasă din planul de şcolarizare. Au fost cu 30% mai puţini copii decât anul trecut, pentru că unii au rămas corigenţi şi nu au susţinut examenul de Evaluare Naţională. Dintre cei 37, numai 25 au avut medii la Evaluarea Naţională peste cinci. Majoritatea a optat pentru profile şi specializări în conformitate cu media de admitere obţinută, dar au fost şi situaţii în care un elev cu nota trei la Evaluare la matematică voia la "Bălcescu". "Nu i-am lăsat să se arunce aşa. Le-am explicat că sunt şcoli unde se munceşte foarte mult şi dacă ei nu sunt obişnuiţi nu vor face faţă şi vor pierde. Am exemple de elevi care au vrut la licee bune, nu au făcut faţă şi au rămas repetenţi. Este păcat să se întâmple aşa ceva. Ei trebuie sprijiniţi să opteze pentru o şcoală unde fac faţă. Am avut elevi cu medii foarte mari, peste nouă şi au optat pentru "Iorga". A fost o alegere bună, dar cu note foarte mici nu-i putem lăsa pentru că alegerea lor îi duce la eşec, aşa că îi consiliem", a explicat inspectorul pentru romi, Diana Bratosin. Cu toate acestea, dacă părinţii şi copiii au ţinut morţiş să meargă la un anumit liceu, deşi nu aveau mediile corespunzătoare, au fost lăsaţi. Cei doi elevi cu medii peste nouă au ales "Iorga", de fapt liceul unde au făcut şi gimnaziul, iar următorii şapte, cu medii peste opt, au ales: "Iorga" - ştiinţele naturii, "Cerna" - ştiinţe sociale, Angelescu" Ianca - ştiinţele naturii, "Ana Aslan" - ştiinţele naturii, Colegiul Economic "Ion Ghica" - turism şi alimentaţie, Liceul Tehnologic Însurăţei - filologie. Din păcate, au fost şi elevi care nu au înţeles că alegerea lor trebuie