Instructorul responsabil cu formarea pilotului aflat la manşa aeronavei Boeing 777-200 a cărei prăbuşire, sâmbătă, pe aeroportul din San Francisco, s-a soldat cu doi morţi, tocmai îşi obţinuse licenţa, a relevat marţi compania sud-coreeană, care continuă să-şi apere angajaţii, relatează AFP.
Lee Jung-Min, un pilot foarte experimentat, şi-a primit licenţa de instructor cu doar o lună înainte de accident, potrivit Asiana.
Acesta era responsabil cu formarea colegului său Lee Kang-Kuk, care executa prima aterizare la San Francisco pe o astfel de aeronavă.
'Nu este anormal. Orice instructor îşi are prima sa zi ca instructor', a afirmat o purtătoare de cuvânt a companiei Asiana Airlines, care deţine aeronava, pentru agenţia de presă franceză. Instructorul are mii de ore de zbor la activ, din care 3.000 la comanda unor avioane Boeing 777, a adăugat aceasta.
Anchetatorii au început luni să-i interogheze pe cei patru piloţi, în contextul în care o serie de dovezi indică spre ipoteza unei erori umane.
Autorităţile sud-coreene au dezvăluit că Lee Kang-Kuk (46 de ani), pilotul la manşa aeronavei, nu navigase decât 43 de ore pe aparate de tip Boeing 777-200, unul din cele mai mari din lume.
Acesta 'trecea prin prima sa experinţă operaţională pe un 777', a declarat Deborah Hersman, preşedinta agenţiei americane pentru securitatea transporturilor (NTSB). Potrivit acesteia, avionul s-a apropiat de pista de aterizare cu o viteză mult prea mică.
Înregistrarea conversaţiilor a relevat faptul că echipajul a încercat să accelereze şi a cerut turnului de control autorizarea de a evita aterizarea şi de a relua altitudine, însă prea târziu.
Hersman a estimat că este 'prea devreme' în cursul anchetei pentru a stabili formal o eroare de pilotaj, excluzând orice altă ipoteză.
O echipă de şase specialişti a ajuns luni la San Francisco, dinspre S