Poliţia Autostrăzi a eliminat limita de viteză de 100 km/h de pe tronsonul cuprins între Centura Capitalei şi nodul rutier de la Moara Vlăsiei, iar acum se poate circula cu 130 km/h pe întreaga lungime a autostrăzii de circa 56 de kilometri. Eliminarea restricţiei a avut loc la sfârşitul lunii iunie.
Distanţa dintre Centura Capitalei şi Centura de Vest a Ploieştiului va putea fi parcursă acum în mai puţin de 30 de minute, şoferii economisind acum aproape cinci minute, prin rularea cu 130 km/h şi nu cu 100 km/h pe tronsonul de 13 km între Centură şi Moara Vlăsiei.
Pe de altă parte, din cauza faptului că autostrada nu doar că este mai lungă în comparaţie cu DN1, ci şi din cauza faptului că intrarea se face de pe Centura Capitalei, în continuare trei din patru şoferi preferă în continuare vechiul drum.
Pe DN1 dinstanţa de 41 km dintre intrarea în Otopeni şi sensul giratoriu de la intrarea în Ploieşti poate fi parcursă, respectând limitele de viteză de 100 km/h în afara localităţilor şi 70 km/h în localităţi, în 32 de minute, în timp ce mergând pe autostradă între aceleaşi puncte, distanţa creşte la 66 km, iar timpul la 36 de minute. În plus, rularea cu 130 km/h creşte cu până la 20% consumul autoturismelor, faţă de atunci când se rulează cu 100 km/h.
A3 Bucureşti-Ploieşti este prima autostradă din România care „dublează” un drum naţional cu două benzi pe sens, celelalte tronsoane construite până acum dublând doar drumuri cu o bandă pe sens. Pe de altă parte, tronsonul dintre Bucureşti şi Ploieşti al Drumului Naţional 1 este unul dintre cele mai periculoase din România, având în vedere numărul ridicat de accidente grave care au loc anual.
Poliţia Autostrăzi a eliminat limita de viteză de 100 km/h de pe tronsonul cuprins între Centura Capitalei şi nodul rutier de la Moara Vlăsiei, iar acum se poate circula cu 130 km/h pe întreaga lungim