Piata de media si divertisment din Romania va inregistra al treilea cel mai rapid ritm de crestere din Europa Centrala si de Est cu o rata medie anuala de crestere de 7,7% pana in 2017, arata cea de-a 14-a editie a raportului PwC Entertainment and Media Outlook.
Pietele cu cea mai rapida crestere din regiune vor ramane Turcia (11,4% CAGR) si Rusia (10,1%), in vreme ce Ungaria (5,5%), Republica Ceha (5,1%) si Polonia (3,2%) vor inregistra rate mai mici de crestere decat Romania.
Cu toate acestea, Romania va ramane cea mai mica piata de media si divertisment din regiune ca volum.
Piata locala de media si divertisment a fost estimata de 2,44 miliarde de dolari americani in 2012 si se asteapta sa ajunga la 3,53 miliarde de dolari in 2017, conform raportului PwC.
„Romania ramane una dintre pietele de media si divertisment cele mai dinamice din regiune. Cu toate acestea, cea mai mare parte a cresterii va veni din segmentul accesului la internet, in vreme ce veniturile din publicitate si cheltuielile consumatorilor pentru produsele media vor creste intr-un ritm mult mai incet. In acelasi timp, anumite segmente de piata, asa cum sunt vanzarile de muzica, de ziare si reviste si publicitatea si licentele radio vor scadea pana in 2017. Acest lucru este similar cu tendintele globale in care cheltuielile pentru produsele digitale vor creste mult mai rapid decat cele pentru produsele media traditionale”, a declarat Florin Deaconescu, partener pentru servicii de audit, responsabil pentru sectorul de telecomunicatii media si divertisment, PwC Romania.
De asemenea, la nivel global, in vreme ce cheltuielile pentru produsele media traditionale vor ramane partea cea mai consistenta a pietei in urmatorii cinci ani, cresterea va veni din segmentul produselor media digitale. Citeste si:CEO-ul Erste Group vrea o singura bursa pentru toate taril