Huawei Romania, filiala locala a producatorului chinez de echipamente pentru telecomunicatii, vrea sa vanda produse pentru segmentul de consumer de circa 80 de milioane de dolari anul acesta, comparativ cu 56 de milioane de dolari anul trecut, a declarat pentru Wall-Street.ro, Sorina Macarescu, directorul de marketing al departamentului de terminale din cadrul companiei.
“In general, avem o crestere anuala de circa 35%”, a precizat managerul.
Astfel, din cele 80 de milioane de dolari pe care oficialul Huawei le estimeaza pentru anul acesta pentru vanzarile pe segmentul consumer, cea mai mare parte este reprezentata de vanzarile de modemuri, urmate de dispozitivele pentru acasa (telefoane fixe, decodoare) si telefoane mobile.
Din aceasta suma, telefoanele mobile inseamna in jur de 20 de milioane de dolari, dublu fata de 2012.
Cele mai bine vandute telefoane mobile Huawei in prima jumatate a acestui an au fost Ascend G510 si Ascend Y300. In top trei pe piata locala in urmatorii cinci ani Ea a mai spus ca producatorul a terminat anul trecut intre primii cinci jucatori pe piata de telefoane mobile, cu o cota de circa 7%.
“Vrem sa ajungem in top trei in urmatorii cinci ani”, a afirmat Sorina Macarescu (foto). Citeste si:Huawei vrea sa investeasca 100 mil. euro pana in 2018. Mai angajeaza 200 de oameniChinezii de la Huawei iau in calcul achizitia NokiaUn contract al Huawei cu grupul British Telecom, aspru criticat in Parlamentul britanic
Huawei este prezent pe piata locala de echipamente pentru utilizatorii finali din 2006, de cand a inceput sa comercializeze produse branduite cu numele operatorilor cu care avea contract (produse ODM).
De asemenea, intre 2006 si 2010 compania a devenit lider pe segmentul de modemuri de internet. In prezent Huawei are o cota de 90% pe aceasta piata. Cel mai subtire smartphone din lume ajunge