În această săptămână BMW marchează sfârşitul unei ere. Unul din cele mai iubite modele ale constructorului bavarez, M3 Coupe, tocmai a părăsit linia de producţie şi se pregăteşte să intre cu rapiditate în randul automobilelor clasate drept "future classics".
Încă din anul lansării, 1986, coupe-ul M3 a făcut ravagii. La început în competiţiile motorsport, apoi în inimile fanilor, ca mai apoi să provoace dureri imense portofelelor pasionaţilor. Nu încape nicio îndoială că rostirea simplului nume "M3" trezeşte emoţii puternice, atât fanilor BMW, cât şi pasionaţilor de automobile în general.
Cu toate acestea, producătorul din Munchen a făcut o mutare îndrăzneaţă pe marea tablă de şah a industriei auto: rebrănduirea coupe-ului de performanţă sub numele de BMW M4 şi stoparea liniei de asamblare a actualei generaţii a M3-ului Coupe. Generaţie care din momentul intrării pe piaţă (2007) a reuşit să bifeze peste 40.000 de comenzi ale versiunii coupe, 16.000 ale Cabriolet-ului şi 10.000 ale Sedan-ului. În România, apetitul pieţei pentru acest model s-a dovedit a fi unul destul de scăzut, ţara noastră bucurându-se doar de 22 de automobile marcate cu indicativul "M3", 17 din acestea fiind coupe-uri.
În afara performanţelor excelente pe şosea, actualul M3 se bucură şi de un imens capital de imagine, consolidat cu multiple victorii atât în competiţiile de anduranţă, cât şi în Campionatul de casă al constructorilor premium germani, DTM, acolo unde BMW a câştigat ambele trofee (piloţi şi constructori) la revenirea în competiţie, în 2012.
Toate participările BMW-ului în competiţii motorsport s-au reflectat în mod indirect asupra M3-ului, coupe-ul de performanţă suferind o infuzie serioasă de tehnologii împrumutate de la bolizii de circuit. Iar cel mai important element reprezentativ al M3-ului este fără îndoială V8-ul aspirat, care stoarce 420 CP şi 400 N