Intrand in criza de timp, Ministrul Transporturilor Relu Fenechiu isi doreste oameni apropiati instalati in pozitii executive (cu semnatura) la Tarom cat mai repede, dar “puciul” de la Tarom inca nu s-a concluzionat.
Sursa nervozitatii sporite se datoreaza faptului ca se apropie data limita pentru o serie de tranzactii importante, inclusiv reasigurarea aeronavelor.
“Batalia” pentru Tarom a intrat intr-o noua faza, cea in care deja rezultatele dupa sase luni nu mai pot fi negate decat prin “facaturi”, gen gaselnite ale corpului de control aflat deja de 6 zile in companie fara vreo concluzie clara.
Dupa presiuni si sicane de luni de zile, CEO-ul Tarom, Christian Heinzmann, nu a acceptat nici sa se prefaca bolnav nici sa treaca in pozitia de consilier al Consiliului de Administratie, dar a fost fortat sa accepte reducerea mandatului de la 4 ani la un an fara a ceda insa din atributii.
Rezultatele companiei sunt clare si fara ca masurile CEO-ului sa afecteze personalul ori calitatea serviciilor ( exista numeroase resurse de ineficienta):
- reducerea pierderii cu 59 de milioane de lei dintre care 39 de milioane din cresteri de venituri fata de aceeasi perioada a anului trecut
- imbunatatirea yieldului
- trafic mai mare pe rutele “rentabile”, respective imbunatatiri ale gradului de incarcare si cresterea frecventelor
- reducerea traficului pe cele pierdante desi se pastreaza momentan experimentul Iasi in detrimentul altor oportunitati
- rezerva de lichiditate a companiei a fost refacuta la nivelul anului anterior, ceea ce practic inseamna ca in sase luni s-a mai “cistigat” un an.
Sezonalitatea invocata de detractori este usor respinsa prin mentionarea a doar citeva elemente:
-imbunatatirea rezultatelor financiare este mai buna cu 42% fata de aceeasi perioada a anului anterior ceea ce include sezonalitatea;