60 dintre copii care frecventează Centrul Școlar pentru Educaţie Incluzivă nu au unde pleca peste vară.
Pentru mai mult jumătate dintre copii care frecventează Centrul Școlar pentru Educaţie Incluzivă din Roman, vacanţa nu a adus nicio schimbare de decor. Cele trei luni de vară nu le vor petrece acasă cu părinţii, ci tot în dormitorul şi în curtea şcolii, împreună cu profesorii supraveghetori. 60 dintre copiii care frecventează cursurile Centrului Școlar pentru Educaţie Incluzivă, de la clasa pregătitoare până la clasa a X-a, nu pot pleca acasă, pentru că părinţii nu-i vor acasă sau, pur şi simplu, pentru că aceştia nu-şi permit luxul de a-i ţine acasă. “Noi facem, în mod regulat, toate demersurile necesare pentru ca şi aceşti copii să menţină legăturile cu familia, să îşi viziteze rudele, în măsura în care se poate. Fiecare dintre cei care rămân la noi peste vară are, însă, câte o situaţie mai aparte”, a spus profesorul Benone Damian, directorul Centrului Școlar pentru Educaţie Incluzivă.
Elevii care rămân în centru au parte, peste vară, de un program de vacanţă. “Încercăm să le asigurăm copiilor care rămân în centru un program cât mai apropiat de cel al copiilor care stau acasă, însă sub îndrumarea şi supravegherea grupului de profesori care rămân de serviciu în şcoală. În loc de cursuri, copiii participă la activităţi educative, pictează, învaţă cântecele, se uită la televizor şi au program de joacă. În măsura posibilităţilor, copiii participă şi la activităţile gospodăreşti care se desfăşoară în centru, fie la bucătărie, fie în curtea şcolii”, a spus directorul Benone Damian.
Pe perioada verii, pe lângă profesorii şi educatorii supraveghetori, în desfăşurarea activităţilor se implică şi voluntari. “Am fost contactaţi de echipe de voluntari, atât din oraş, cât şi o echipă din Italia, care şi-au manifestat intenţia de a lucra cu copiii pe timpul