CFR Călători a cumpărat la prețuri uriașe vagoane vândute în Franța la fier vechi, după ce au fost trecute prin mai multe firme ca să se piardă originea acestora.
Tunul s-a întâmplat în 2006, iar vagoanele s-au dovedit o adevărată povară pentru CFR, care a plătit peste 25 de milioane de euro.
Este vorba de 10 contracte prin care CFR Călători a cumpărat 34 de rame de tren produse în Franţa la preţ de fier vechi. Ramele de călători au fost cumpărate cu 1,6 milioane de euro în Franţa, iar CFR Călători a plătit pentru ele peste 25 milioane euro.
Cu toate acestea, dauna pentru CFR Călători nu se opreşte odată cu cumpărarea acestor rame. Acestea au fost cumpărate în perioada 2006-2010 şi circulă în continuare pe căile ferate din România. Din 34 de rame doar 13 sunt funcţionale, restul practic sunt imobilizate pentru că nu mai pot fi modernizate. În acest fel, CFR Călători are pagube mari din cauza acestor vagoane, pagube care ajung la sute de mii de euro într-un singur an.
“Din 34 de rame numai 8 funcţionează. Funcţionează numai pe Braşov. Celelalte 26 au fost scoase. Numai 8 vagoane, celelate 26 nu funcţionează, e adevărat. Trebuie mare atenţie. Din 2004 s-a discutat problema respectivă, în 2005-2006 au fost achiziţionate cele 34 de rame. Ăsta este adevărul. Sunt cumpărte din Franţa. În concluzie, nu trebuiau să fie cumpărate aceste vagoane”, a declarat, pentru România TV, Ion Popescu, de la confederaţia sindicală Meridian.
Întrebat dacă prezintă un risc pentru populaţie, mai ales că ramele sunt făcute din azbest, Ion Popescu a declarat că normele europene au interzis acest tip de vagoane.Mai mult, acesta susţine că Autoritatea Feroviară Română ar trebui trasă la răspundere pentru această achiziţie.
“În primul rând AFER, care a aprobat. Dacă AFER a cumpărat, AFER e răspunzător de aşa ceva. Dacă a pus cineva pistolul la tâmplă, AFER să