Piaţa de media şi divertisment din România va înregistra al treilea cel mai rapid ritm de creştere din Europa Centrală şi de Est cu o rată medie anuală de creştere de 7,7% (CAGR) până în 2017, arată cea de-a 14-a ediţie a raportului PwC Entertainment and Media Outlook.
Pieţele cu cea mai rapidă creştere din regiune rămân Turcia (11,4% CAGR) şi Rusia (10,1%), în vreme ce Ungaria (5,5%), Republica Cehă (5,1%) şi Polonia (3,2%) vor înregistra rate mai mici de creştere decât România.
Cu toate acestea, România va rămâne cea mai mică piaţă de media şi divertisment din regiune ca volum.
Valoarea estimată a pieţei locale de media şi divertisment a fost de 2,44 miliarde de dolari americani în 2012 şi se aşteaptă să ajungă la 3,53 miliarde de dolari în 2017.
„România rămâne una dintre pieţele de media şi divertisment cele mai dinamice din regiune. Cu toate acestea, cea mai mare parte a creşterii va veni din segmentul accesului la Internet, în vreme ce veniturile din publicitate şi cheltuielile consumatorilor pentru produsele media vor creşte într-un ritm mult mai încet. În acelaşi timp, anumite segmente de piaţă, aşa cum sunt vânzările de muzică, de ziare şi reviste şi publicitatea şi licenţele radio vor scădea până în 2017. Acest lucru este similar cu tendinţele globale în care cheltuielile pentru produsele digitale vor creşte mult mai rapid decât cele pentru produsele media tradiţionale”, a declarat Florin Deaconescu, Partener, Servicii de Audit, responsabil pentru sectorul de telecom, media şi divertisment din cadrul PwC România.
În întreaga lume, accesul la conţinutul media şi de divertisment trece printr-un proces de democratizare, prin răspândirea tot mai largă a Internetului şi creşterea explozivă a terminalelor mobile inteligente.
Consumatorul digital la putere
Potrivit raportului