Avionul Boeing 777 al Asiana Airlines care a ratat aterizarea, sâmbătă, la San Francisco era atât de înclinat spre spate încât unul dintre piloţi nu putea vedea pista de aterizare, au anunţat marţi autorităţile americane după ce au interogat o parte din echipaj.
Prăbuşirea zborului 214 al Asiana Airlines, care s-a soldat cu doi morţi şi 182 de răniţi, a survenit după ce coada aparatului a lovit un dig ce despărţea pista de aterizare de apa din jur, a golfului San Francisco.
Agenţia americană pentru siguranţa transporturilor (NTSB), care trebuie să determine cauzele accidentului, a stabilit deja că avionul se apropia cu o viteză net inferioară celei normale, şi că zbura prea jos.
Preşedinta agenţiei, Deborah Hersman, a declarat marţi în cadrul unei conferinţe de presă că doi piloţi au fost interogaţi luni şi alţi doi marţi. Pilotul care era la manete pentru aterizare a confirmat că zborul de sâmbătă era "prima sa experienţă operaţională pe un 777".
Supervizorul său a confirmat la rândul său că acest zbor "era primul ca pilot instructor".
Cel de-al treilea pilot prezent în cabină în momentul accidentului - al patrulea, a cărui prezenţă nu era obligatorie conform lui Hersman, era aşezat în afara cabinei - a explicat la rândul său "că nu putea vedea pista de pe locul său", situat mai în spatele cabinei. "Aparatul era înclinat şi el nu a putut vedea pista", a precizat Hersman.
De la Seul, compania sud-coreeană a continuat să afirme că a urmat îndeaproape reglementările internaţionale în materie de securitate şi că aceşti piloţi erau foarte experimentaţi.
Hersman însăşi a avertizat luni faţă de orice concluzie pripită, afirmând că este "mult prea devreme pentru a concluziona că este o eroare de pilotaj, deoarece există încă multe lucruri pe care nu le ştim".
Aceasta a declarat marţi că piloţii nu au fost supuşi încă test