Niciun sezon estival fără lucrări pe drumurile folosite intensiv de turişti, aceasta pare a fi deviza Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR). Recent firmele Astaldi şi FCC care au câştigat în 2008 lucrările de realizare a centurii ocolitoare Constanţa au început lucrările de aşternere a statului final de asfalt pe o porţiune de câţiva kilometri în vecinătatea sensului giratoriu de la Agigea.
Zeci de muncitori şi utilaje specializate sunt prezente de câteva zile în zona indicată. Ieri se turna un strat de asfalt pe unul dintre sensurile de mers. Circulaţia avea loc doar pe două benzi, pe o porţiune de circa trei kilometri, înainte de sensul giratoriul din Agigea. Dacă ieri închiderea a două din cele patru benzi nu părea a fi o problemă, fiind zi lucrătoare, situaţia s-ar putea schimba în weekendurile ce urmează. În sudul litoralului sunt aşteptaţi zeci de mii de turişti. Pe 13 iulie începe unul dintre cele mai aglomerate evenimente din sud, Liberty Parade, şi tot pe 13 se desfăşoară, la Tuzla, spectacolul aviatic Aeromania. În plus, suntem în plin sezon estival. Elevii au terminat atât examenul de bacalaureat, cât şi evaluarea naţională, iar staţiunile devin, în această perioadă, arhipline.
Pentru şoferii care vor să ajungă în sudul litoralului, Autostrada Soarelui şi porţiunea de centură a Constanţei care se opreşte în Agigea ar trebui să fie ruta cea mai simplă. Problemele lor nu se rezumă însă la lucrările de pe A4. Imediat după ce intră pe drumul naţional care leagă Constanţa de Mangalia vor trebui să traverseze podul de la Agigea, unde CNADNR a instituit restricţii de viteză. Se circulă cu maximum 50 de km/oră. Nu este însă exclusă nici închiderea a două sensuri de mers, dacă specialiştii consideră că hobanele, care sunt monitorizate permanent, nu rezistă traficului.
Singura veste bună este că în weekend-ur