Potrivit celui mai recent studiu Mediascope publicat de IAB, românii sunt pe locul al doilea în topul ţărilor care petrec cel mai mult timp pe internet, cu o medie de 18,6 ore petrecute săptămânal pe Internet, Pe primul loc se clasează ucrainienii, cu 20 de ore petrecute online pe săptămână. Românii sunt urmaţi în top de turci, cu o medie de 18,3 petrecute pe Internet săptămânal.
“La nivelul activităţilor desfăşurate online, românii sunt şi printre cei care folosesc cel mai mult mesageria instant. Ei folosesc servicii de mesagerie instant cu 60% mai mult pentru a comunica online decât media europeană a utilizatorilor de Internet. E-mailul este folosit de aproximativ întreaga populaţie de origine cehă cu acces la Internet, iar reţelele sociale profesionale sunt utilizate de mai mult de 90% dintre portughezi”, informează studiul citat.
Cei mai activi europeni în mediul online sunt danezii care fac recenzii şi dau feedback după utilizarea anumitor produse şi servicii de două ori mai mult decât media înregistrată la nivelul întregii Europe.
“Grecii sunt cei care folosesc cel mai mult blogurile - ei scriu pe blog de două ori mai mult decât media europeană. Bulgarii fac cele mai multe apeluri telefonice online, utilizând servicii cum ar fi Skype-ul, cu 89% mai mult decât utilizatorul mediu european. Generaţia de peste 55 ani este din ce în ce mai activă pe Internet. 36% dintre europenii cu vârste de peste 55 de ani navighează pe Internet şi petrec aproximativ 10,4 ore pe săptămână online. 84% dintre aceştia fac cumpărături online zilnic, iar 79% folosesc e-mailul în fiecare zi. Cei mai mulţi dintre utilizatorii europeni de peste 55 ani conectaţi la Internet vizitează preponderent site-uri de ştiri (77%) şi se uită la televizor online (34%)”, se arată în studiu.
Navigarea pe Internet de pe mobil a crescut cu 42% faţă de 2010 la nivel european. În pr