In ultimul an si jumatate, companiile mici si medii au preferat inchirierea de spatii in cladiri de birouri, in proportie de aproximativ 70 - 75%. In cazul suprafetelor mai mici, de 100-200 mp, ponderea a fost de circa 60% in favoarea cladirilor de birouri, potrivit datelor Esop Consulting.
Costurile, tipul de activitate al companiei, mediul de lucru pe care vrei sa il creezi, toate sunt elemente definitorii in alegerea unui nou sediu, chiar daca de la companie, la companie, unele ar putea fi mai evidentiate decat altele. Unde este insa mai eficient sa iti inchiriezi noul birou daca ai nevoie de un spatiu mai redus, de 100-200 mp, intr-o vila sau intr-o cladire de sticla? Cativa consultanti imobiliari, atat companii mai active in zona de IMM-uri, cat si multinationale specializate mai degraba pe spatii de dimensiuni mai mari in cladiri de birouri noi,au explicat pentru Wall-Street.ro care sunt avantajele si dezavantajele fiecarui tip de spatiu, dar si ce trebuie sa ai in vedere atunci cand te hotarasti sa iti muti sediul.
Avantajele biroului in vila
Partitiile deja existente pot fi un plus sau un minus, in functie de companie
Oficialii Esop spun ca in cea mai mare parte a cazurilor in vile exista deja partitii si astfel companiile sunt scutite de un cost de fit-out, pe de alta parte, insa, acest avantaj se poate transforma foarte usor intr-un dezavantaj daca partitiile nu corespund nevoilor firmei respective.
Costuri mai mici cu chiria
"Daca un birou intr-o vila are ca avantaj costurile mai mici cu chiria, libertate in obiceiurile de folosinta(fumat, bucatarie, curte, etc), mentenanta in regie proprie cu costuri controlabile si imagine si personalitate in cazul unei vile deosebite, la categoria dezavantaje sunt incluse faptul ca se se pierd multe spatii cu dependintele (holuri, scari, pereti despartitori, b