La achiziţia pachetelor turistice tradiţionale se vor face controale mai stricte în ceea ce priveşte vânzarea la suprapreţ
Cumpărătorii altor formule de călătorie personalizate vor avea dreptul de a-şi recupera banii şi de a fi repatriaţi dacă prestatorul de servicii dă faliment
Comisia Europeană propune o serie de măsuri suplimentare dispoziţiilor Directivei din 1990 privind pachetele de servicii pentru călătorii, vacanţe şi circuite, astfel încât să garanteze o protecţie cuprinzătoare consumatorilor care rezervă pachete prestabilite de servicii pentru vacanţe, în cadrul cărora sunt combinate mai multe servicii, cum ar fi zborul, cazarea la hotel sau închirierea unei maşini.
Astfel, cumpărătorii de pachete tradiţionale şi personalizate vor putea cere controale mai stricte în ceea ce priveşte vânzarea la suprapreţ (fixând un plafon de 10% pentru majorările de preţuri) şi obligaţia de a transfera reducerile de preţuri în circumstanţe echivalente, având dreptul să rezilieze contractul înainte de plecare şi să plătească organizatorului o compensaţie rezonabilă. De asemenea, ei vor putea anula gratuit contractul înainte de plecare în caz de dezastre naturale, tulburări civile sau situaţii grave similare la destinaţie care le-ar putea afecta concediul, de exemplu, atunci când ambasadele nu recomandă călătoriile către o anumită destinaţie. "Consumatorii vor trebui să fie informaţi, într-un limbaj simplu şi inteligibil, că organizatorul este responsabil de executarea corectă a tuturor serviciilor incluse în pachet - în timp ce, în prezent, divergenţa dintre normele naţionale în ceea ce priveşte identificarea părţii responsabile (organizatorul, comerciantul cu amănuntul sau ambii) determină apariţia unei situaţii în care organizatorii şi comercianţii cu amănuntul recomandă consumatorului să se adreseze celeilalte părţi, fără ca vreuna dintre aceste