Cea mai spectaculoasă şosea din România, Transalpina, a fost abandonată în octombrie anul trecut, deşi este realizată doar în proporţie de 80%. Lipsesc aproape toate elementele de siguranţă necesare unei şosele de munte. Fostul constructor, Romstrade, este în faliment, aşa că Departamentul pentru Proiecte de Infrastructură şi Investiţii Străine va aproba indicatorii tehnico-economici actualizaţi, după care va fi organizată o nouă licitaţie.
Deși pe acest tronson de drum se circulă, autoritățile susțin că aici este „șantier”, iar șoferii își asumă riscul de a circula pe una dintre cele mai periculoase șosele pentru că aici nu există marcaje rutiere, semne de circulație și nici parapeți. Ar mai fi lucrări de făcut, numai că acestea vor fi reluate după ce Departamentul pentru Proiecte de Infrastructură şi Investiţii Străine va aproba indicatorii tehnico-economici actualizaţi, astfel încât să existe posibilitatea legală a efectuării în continuare a plăţilor, condiţionată şi de obţinerea Autorizaţiei de Mediu şi a Autorizaţiei de construire pentru lucrările rămase de executat. Lucrările de reabilitare a DN 67C, Transalpina, care face legătura între Transilvania şi Oltenia, de la Sebeş, judeţul Alba, până la Bengeşti, judeţul Gorj, ar fi trebuit să fie deja finalizate, însă sunt suspendate din octombrie 2012.
Mai este mult de lucruPe sectorul de drum cuprins între Sebeş şi limita cu judeţul Vâlcea, sunt turnate trei straturi de covor asfaltic, cu excepţia poziţiilor kilometrice 86-91, 96-102, 116-117, unde mai este necesară turnarea stratului de uzură. Pe sectorul cuprins între km.80+000 şi km.80+500 este necesară executarea fundaţiei drumului şi turnarea a trei straturi de asfalt, iar între kilometrii 80 şi 90 este necesară finalizarea a 40 de podeţe, unde straturile de asfalt nu sunt turnate. De asemenea, în mai multe locuri trebuie executate rigolele beto