Centrul de logistică ILN de pe platforma Dacia de la Mioveni a demarat în acest an expediţiile de componente pentru noua platformă Logan (X52) şi către uzina AvtoVaz din Togliatti, unde sunt produse automobile sub marca Lada.
In 2010, Lada a demarat la Togliatti producţia modelului Largus, care este un Logan MCV rebranduit, iar în acest an Lada va demara şi producţia unui nou model pe baza noului Logan din cea de-a doua generaţie, pe platforma X52.
De asemenea, în Rusia se va produce la uzina din Moscova modelul Renault Logan din noua generaţie, X52, dar şi o altă versiune la Togliatti, sub marca Lada.
Decizia vine în contextul în care în luna decembrie a anului trecut Alianţa Renault-Nissan a preluat controlul uzinei AvtoVAZ, iar până în 2014 vor ajunge la 67,5% din acţiuni.
Dacă Renault va decide să producă Logan sedan doar la AvtoVAZ pentru piaţa rusească, România va pierde exporturile de colecţii CKD (maşini dezasamblate) către uzina AvtoFramos din Moscova, echivalentul a aproape 57.000 de pachete anual.
"Către Togliatti expediem din acest an nu doar componente pentru X90 (Lada Largus - Logan MCV), ci şi pentru X52, deoarece Lada urmează să lanseze un nou model pe noua platformă Logan", a spus Igor Clopot, directorul Centrului de Logistica ILN.
Centrul de logistică ILN de pe platforma Dacia de la Mioveni a demarat în acest an expediţiile de componente pentru noua platformă Logan (X52) şi către uzina AvtoVaz din Togliatti, unde sunt produse automobile sub marca Lada.
In 2010, Lada a demarat la Togliatti producţia modelului Largus, care este un Logan MCV rebranduit, iar în acest an Lada va demara şi producţia unui nou model pe baza noului Logan din cea de-a doua generaţie, pe platforma X52.
De asemenea, în Rusia se va produce la uzina din Moscova modelul Renault Logan din noua generaţie, X52, dar şi o altă versi