Ministrul Fenechiu s-a exprimat ca ar vrea sa mai cumpere avioane.
CEO-ul Tarom i-a replicat ca nu sunt suficient folosite cele existente si nu sunt necesare noi achizitii ci armonizarea si folosirea eficienta a flotei. CEO-ul s-a trezit fortat sa plece.
Ministrul Fenechiu l-a numit la inceputul lunii mai pe d. Demetriade in Consiliul de Administratie. Peste alte 2 saptamini acelasi Ministru Fenechiu ma scotea din Consiliul de Administratie Tarom pentru ca nu ii ieseau planurile.
D. Demetriade, fara mandat din partea Consiliului de Administratie si nici din partea AGA Tarom ( Planul de Administratie si Planul de Management, ambele aprobate, nu contin elementele comunicate ieri de d. Demetriade) anunta ca vrea sa vanda 3 aeronave ale Tarom, in interviul promovat de Mediafax.
Un simplu membru al unui Consiliu de Administratie, cum este d. Demetriade, nu vorbeste fara sa aiba un mandat din partea Consiliului de Administratie pentru ca nu opereaza autonom.
Desi d. Pascariu s-a parteneriat cu d. Demetriade si d. Fenechiu pentru a forta CEO-ul sa plece si pentru a il pune pe d. Demetriade in pozitie executiva , cu “semnatura”, d. Demetriade nu are momentan nici un drept de management executiv. Declaratiile de restructurare de personal dintr-o pozitie far functie nu fac decat sa intimideze personalul Tarom si sa faca dificila misiunea managementului executiv statutar. Practic este un sabotaj la adresa activitatii Tarom prin lansarea de mesaje contradictorii si belicoase mai ales in conditiile in care compania a intrat pe plus si va ramine asa.
Spre deosebire de Ministrul Fenechiu care doar isi doreste sa aiba experienta in tranzactii cu aeronave Tarom, d. Demetriade chiar are experienta dovedita in perioada in care a fost CEO Tarom.
Vuia Leasing este un vehicol de “captura a statului” care a fost introdus in achizitia de aeronave Boe