Compania aeriană ar fi trebuit să treacă până acum printr-o etapă de ajustare de personal, care nu a fost realizată încă.
1 /.
Neînţelegerile dintre Consiliul de Administraţie (CA) şi managerul privat al Tarom, Christian Heinzmann, dar şi viziunea diferită a acestuia din urmă, au amânat restructurarea de personal la Tarom. Operatorul aerian a rămas, astfel, în urma altor companii de stat, sub acest aspect. Potrivit planului de management, asumat de managerul privat, Tarom ar fi trebuit deja să parcurgă etape importante, susţin reprezentanţii CA. „Planul include măsura de reducere a excedentului de personal, având ca termen sfârşitul lunii aprilie 2013.
Masura respectivă are în vedere atât retragerea voluntară la pensie, cât şi o evaluare atentă a personalului care putea fi disponibilizat prin soluţii legale”, a declarat pentru EVZ administratorul - director executiv al Tarom, Nicolae Demetriade. Acesta a fost numit recent de CA în această funcţie, pentru a îl seconda pe Heinzmann la conducerea Tarom. Demetriade spune că până la finele lui aprilie nu s-a realizat nici măcar analiza privind excedentul de personal „Masura nu este implementată”. Compania are 2.090 de angajaţi. De la începutul anului nu au existat alte fluctuaţii ale acestui număr decât cele legate de ieşirea la pensie, spune Demetriade.
Concedieri versus eficientizare
„Atunci când a preluat funcţia, Christian Heinzmann a spus că ar dori să nu dea niciun om afară, ci să îi determine să muncească eficient”, a spus pentru EVZ Iosif Octavian, liderul sindicatului Tarom. Până acum nu au existat discuţii cu sindicatele cu privire la eventualele concedieri sau plecări voluntare ale angajaţilor Tarom.
„Există zone unde nu este personal suficient, cum ar fi piloţii de avioane Boeing, în schimb sunt divizii cu excedent de personal. Chiar şi după instituirea managementului privat, la